§1. Postanowienia wstępne
1. Niniejszy regulamin określa warunki umów zawieranych za pośrednictwem sklepu internetowego www.vitignaskinlove.pl oraz www.vitignaskinlove.it oraz warunki dostarczania Newslettera.
2. Każdy Klient i Użytkownik są zobowiązani zapoznać się i zaakceptować warunki określone Regulaminem przed zawarciem Umowy ze Sprzedawcą.
§2. Definicje
Użyte w Regulaminie definicje należy rozumieć następująco:
1. Sprzedawca – Vitigna SkinLove S.r.l.s. z siedzibą w Montano Lucino, Włochy, pod adresem Via Vigna 11 A, 22070 Montano Lucino, wpisaną do Izby Handlowej, Przemysłowej, Rzemieślniczej i Rolniczej w Como-Lecco pod numerem Repertorium Gospodarczo-Administracyjnym CO – 419259, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorstw w Como-Lecco (nr wpisu: 04094870138), numer NIP IT04094870138, o kapitale zakładowym wynoszącym 2000 euro.
2. Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej a posiadająca zdolność do czynności prawnych, która dokonuje zakupów za pośrednictwem Sklepu.
3. Użytkownik – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, która dokonuje zapisu na Newsletter, a tym samym zawierająca ze Sprzedawcą Umowę.
4. Konsument – osoba fizyczna dokonująca zakupu na Stronie internetowej lub korzystająca z nieodpłatnej usługi cyfrowej oferowanej przez Sprzedawcę w zakresie niezwiązanym bezpośrednio ze swoją działalnością gospodarczą lub zawodową.
5. Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna dokonująca zakupu bezpośrednio związanego z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej (określonego w CEIDG).
6. Strona internetowa – serwis internetowy, prowadzony przez Sprzedawcę, dostępny pod adresem: www.vitignaskinlove.pl oraz www.vitignaskinlove.it
7. Sklep – funkcjonalność Strony internetowej, za pomocą której Klient może dokonać zakupu, dostępna pod adresem: www.vitignaskinlove.pl oraz www.vitignaskinlove.it
8. Produkt cyfrowy – dostępne w asortymencie Sprzedawcy treści cyfrowe wytwarzanie i dostarczane Klientowi w postaci cyfrowej, zapisane na niematerialnym nośniku (np. ebook w formie pliku pdf wysłany drogą elektroniczną; dostęp do kursu online), które stanowią przedmiot Umowy między Klientem a Sprzedawcą.
9. Usługa cyfrowa – usługa pozwalająca na przechowywanie i dostęp do danych w postaci cyfrowej lub inne formy interakcji za pomocą danych cyfrowych, w tym usługa hostingu polegająca na przechowywaniu treści przekazanych przez Użytkownika oraz na jego żądanie.
10. Towar – dostępny w asortymencie Sklepu produkt fizyczny będący przedmiotem Umowy między Klientem a Sprzedawcą.
11. Newsletter – treści cyfrowe dostarczane do osób, które dokonały zapisu za pomocą Formularza zapisu zamieszczonego na Stronie internetowej. Zawartość Newslettera obejmuje również tzw. lead magnet (prezent za zapis), który jest jednorazowo dostarczony Użytkownikowi po zapisie na Newsletter.
12. Środowisko cyfrowe – sprzęt komputerowy, oprogramowanie i połączenia sieciowe wykorzystywane przez Konsumenta w celu dokonania zakupu w Sklepie, uzyskania dostępu do zakupionej do treści i/lub usługi cyfrowej lub uzyskania dostępu do bezpłatnej usługi cyfrowej lub Newslettera.
13. Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Towary oraz Produkty i Usługi cyfrowe do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia.
14. Formularz zamówienia – formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia,
w szczególności poprzez dodanie Towarów oraz Produktów i Usług cyfrowych do Koszyka
oraz określenie warunków Umowy zawartej na odległość, w tym sposobu dostawy i
płatności.
15. Formularz zapisu – formularz dostępny na Stronie internetowej umożliwiający zawarcie
umowy o dostarczanie Newslettera.
16. Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie umożliwiający utworzenie Konta.
17. Konto – konto w Sklepie, które Klient może, ale nie musi zakładać i są w nim gromadzone
dane podane przez Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie.
18. Formularz dodawania komentarzy – formularz dostępny na Stronie internetowej
umożliwiający Użytkownikowi zamieszczenie komentarzy pod wpisami blogowymi na Stronie
internetowej.
19. Formularz dodawania opinii – formularz dostępny na Stronie internetowej umożliwiający
Użytkownikowi zamieszczenie opinii o Produktach i Usługach cyfrowych.
20. Treści użytkownika – dane i informacje udostępnione przez Użytkownika w ramach Strony
internetowej lub Sklepu.
21. Treści niedozwolone – treści, które naruszają przepisy obowiązującego prawa, dobre
obyczaje lub w inny sposób są niezgodne z postanowieniami Regulaminu.
22. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza zamówienia
i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy.
23. Operator płatności – System płatności Przelewy 24 PayPro Spółka Akcyjna, z siedzibą w
Poznaniu, przy ul. Pastelowej 8, 60-198, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego
Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda, pod
numerem KRS 0000347935, numer NIP 7792369887.
24. Umowa – umowa zawarta na odległość z Klientem w ramach zorganizowanego systemu
zawierania umów na odległość (Sklep lub Formularz zapisu na Stronie internetowej), bez
jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej
liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
25. Regulamin – niniejszy regulamin.
§3. Sposób kontaktu ze Sprzedawcą i Punkt kontaktowy
1. Klient może kontaktować się ze Sprzedawcą w szczególności:
a. za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres: vitignaskinlove@gmail.com
b. pisemnie na adres: via Vigna 11 A, 22070 Montano Lucino, (CO), Italia
c. a także telefonicznie pod numerem: +393403874002 w godz. 9-15 w dni robocze.
2. Sprzedawca, zgodnie z Rozporządzeniem 2022/2065 w sprawie jednolitego rynku usług
cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych) wyznaczył punkt
kontaktowy umożliwiający bezpośrednią komunikację – drogą elektroniczną – z organami
państw członkowskich, Komisją i Radą Usług Cyfrowych, a także do kontaktu z Użytkownikami
Usług cyfrowych oferowanych przez Sprzedawcę oraz osób trzecich na potrzeby stosowania
ww. rozporządzenia.
3. Punkt kontaktowy dostępny jest:
a. pod adresem email: vitignaskinlove@gmail.com
b. pod numerem telefonu: +393403874002 w godzinach: 9-15
4. Obsługa punktu kontaktowego odbywa się w języku polskim i włoskim
5. Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: Revolut LT24 3250 0572 6760 2851
6. §4. Środowisko cyfrowe Klienta
1. Do korzystania ze Strony internetowej oraz Sklepu, w tym przeglądania asortymentu
Sprzedawcy oraz składania Zamówień i korzystania z Produktów, Usług cyfrowych niezbędne
są:
a. urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet, systemem operacyjnym
i przeglądarką internetową, umożliwiające przeglądanie stron internetowych,
b. przeglądarka plików pdf, word,
c. aktywny adres poczty elektronicznej (e-mail),
2. Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne, by zapewnić Klientowi bezpieczny
dostęp do Strony internetowej i Sklepu oraz korzystanie z funkcjonalności Strony
internetowej oraz Produktów, Usług cyfrowych, a w szczególności środki uniemożliwiające
dostęp i modyfikację danych osobowych przez osoby nieuprawnione.
3. Sprzedawcy przysługuje prawo do przerwy technicznej w funkcjonowaniu Strony
internetowej, w tym Sklepu, niezbędnej dla planowanej, bieżącej obsługi i konserwacji
serwera oraz oprogramowania. W przypadku planowanej przerwy Klienci zostaną o tym
wyraźnie powiadomieni na Stronie internetowej.
4. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi
odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Strony internetowej
i Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub
niekompatybilnością ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem używanym
przez Klienta.
§5. Newsletter
1. Sprzedawca za pomocą Strony internetowej umożliwia zapis na Newsletter. Warunki
świadczenia tej usługi Sprzedawca opisuje na Stronie internetowej.
2. W celu otrzymywania Newslettera należy podjąć następujące kroki:
a. wypełnić formularz zapisu na Newsletter;
b. wyrazić zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu wysyłki Newslettera
obejmującego marketing bezpośredni produktów i usług cyfrowych Sprzedawcy;
c. zapoznać się z treścią niniejszego Regulaminu i zaakceptować jego warunki oraz
dokonać zapisu, klikając przycisk „Zapisz”;
d. następnie odszukać wiadomość email od Sprzedawcy wysłaną na adres podany
w formularzu zapisu i kliknąć przycisk potwierdzający zapis na Newsletter.
3. Pierwszy Newsletter wraz z prezentem za zapis zostanie dostarczony niezwłocznie po
wykonaniu przez Użytkownika newslettera czynności określonych w ust.2. Kolejne
Newslettery będą dostarczane przez Sprzedawcę z częstotliwością określoną w opisie
Newslettera zmieszczonym na Stronie internetowej.
4. Umowa o dostarczanie Newslettera jest zawierana na czas nieokreślony i może zostać
wypowiedziana w każdej chwili ze skutkiem natychmiastowym. Umowę o dostarczanie
Newslettera można rozwiązać poprzez wypisanie się wg instrukcji zawartej w każdym
Newsletterze lub wysyłając stosowne żądanie do Sprzedawcy na adres email lub pisemnie
na adres podany w §3 Regulaminu.
§6. Usługi cyfrowe oraz zasady moderowania Treści użytkowników
1. Sprzedawca umożliwia korzystanie z następujących usług cyfrowych:
a. dostęp i przeglądanie nieodpłatnych treści oraz asortymentu na Stronie internetowej
i Sklepie oraz korzystanie z dostępnej wyszukiwarki treści,
b. umożliwienie złożenia Zamówienia w Sklepie bez rejestracji,
c. utworzenie i prowadzenie Konta w Sklepie,
d. możliwość zamieszczania Treści Użytkownika w Sklepie lub na Stronie internetowej,
tj.:
i. komentarzy pod artykułami blogowymi na Stronie internetowej,
ii. opinii o zakupionych Produktach fizycznych i cyfrowych,
2. Umowy o świadczenie Usług cyfrowych są zawierane na czas nieokreślony i mogą zostać
wypowiedziane w każdej chwili ze skutkiem natychmiastowym. Umowę o prowadzenie Konta
w Sklepie można rozwiązać, usuwając Konto po zalogowaniu się do Konta lub przesyłając
żądanie Sprzedawcy na adres email podany w §3. Z pozostałych usług można zrezygnować,
zaprzestając ich korzystania.
3. Sprzedawca jest uprawniony do moderowania Treści użytkownika, tj. podejmowania działań,
których celem jest wykrywanie i identyfikowanie Treści niedozwolonych oraz ich zwalczanie,
w tym ich usunięcie lub uniemożliwienie do nich dostępu pozostałam Użytkownikom.
4. Sprzedawca może moderować Treści użytkownika z własnej inicjatywy lub na skutek
zgłoszenia przez innych Użytkowników lub osoby trzecie, które uznają zgłoszone treści za
nielegalne lub w inny sposób niezgodne z Regulaminem.
5. Sprzedawca może moderować Treści użytkownika także na etapie ich publikacji na Stronie
internetowej lub w Sklepie, jednak nie jest do tego zobowiązany.
6. Za Treści niedozwolone Sprzedawca uznaje treści, które naruszają przepisy obowiązującego
prawa, dobre obyczaje lub są niezgodne z postanowieniami Regulaminu, w szczególności:
a. naruszają dobra osobiste osób trzecich, prawa własności intelektualnej, prawo
ochrony danych osobowych lub tajemnicę przedsiębiorstwa,
b. nawołują lub pochwalają nienawiść, dyskryminację lub przemoc wobec osób
lub grup, m.in.: ze względu na rasę, płeć, orientację seksualną, wyznanie lub jego
brak, światopogląd, narodowość, niepełnosprawność,
c. zawierają pornografię lub inne formy eksploatacji seksualnej,
d. nawołują do przemocy wobec ludzi lub zwierząt,
e. pochwalają lub namawiają do działań terrorystycznych,
f. mają na celu oszustwo lub wyłudzenie lub wspierają takie działanie,
g. mogące wprowadzać w błąd lub szkodzić opinii publicznej (dezinformacja
i tzw. fake news),
h. wywołują u odbiorcy negatywne emocje lub promują niebezpieczne dla zdrowia
i życia zachowania,
i. nie dotyczą tematyki komentowanej treści,
j. zawierają wulgaryzmy lub treści powszechnie uznane za obraźliwe,
k. mają na celu promocję usług lub produktów oferowanych przez podmioty trzecie
lub przez osobę zamieszczającą daną treść,
l. mają charakter spamu,
m. zawierają linki.
7. Użytkownicy oraz osoby trzecie, które uznają Treść użytkownika za nielegalne lub niezgodne
z Regulaminem (Treści niedozwolone), mogą zgłosić Sprzedawcy taką treść w celu jej
moderacji.
8. Zgłoszenie należy przesłać Sprzedawcy do Punktu kontaktowego, o którym mowa w §3.
9. Zgłoszenie musi zawierać wszystkie poniższe elementy:
a. wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dlaczego osoba zgłaszająca
Treści użytkownika uznaje je za treści nielegalne lub w inny sposób niezgodne
z Regulaminem,
b. jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji zgłaszanych treści, takiej jak
dokładny adres (lub adresy) URL, oraz, w stosownych przypadkach, dodatkowe
informacje umożliwiające identyfikację zgłaszanych treści,
c. imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonujących
zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane
z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3-7 dyrektywy 2011/93/UE,
d. oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub
podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są
prawidłowe i kompletne.
10. W przypadku niekompletnego lub zawierającego błędy zgłoszenia Sprzedawca wezwie osobę
zgłaszającą do uzupełnienia braków w terminie 14 dni od otrzymania zgłoszenia oraz dokona
pouczenia, że nieuzupełnienie braków we wskazanym terminie spowoduje pozostawienie
zgłoszenia bez rozpatrzenia.
11. Sprzedawca, po otrzymaniu kompletnego zgłoszenia niezwłocznie potwierdzi osobie
zgłaszającej jego otrzymanie na adres email podany w zgłoszeniu.
12. Sprzedawca rozpatrzy zgłoszenie nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania
kompletnego zgłoszenia. Sprzedawca w celu moderacji zgłoszonych treści może zażądać
przedstawienia dodatkowych informacji i/lub dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia
weryfikacji.
13. Sprzedawca na czas moderacji zgłoszonych treści może zablokować widoczność zgłoszonych
treści dla innych Użytkowników.
14. Sprzedawca przeprowadza moderację w dobrej wierze i zachowując należytą staranność
tj. w sposób obiektywny, niedyskryminacyjny i proporcjonalny:
a. dokonuje jej oceny pod kątem zgodności z prawem i warunkami Regulaminu,
b. podejmuje decyzję o jej usunięciu, uniemożliwieniu dostępu do niej innym
Użytkownikom, ograniczeniu jej widoczności, zawieszeniu lub zakończeniu
świadczenia usługi cyfrowej, zawieszeniu lub zamknięciu konta Użytkownika
lub o braku naruszenia Regulaminu.
15. W przypadku gdy Sprzedawca poweźmie jakiekolwiek informacje dające podstawę
do podejrzenia, że popełniono, popełnia się lub może dość do popełnienia przestępstwa
zagrażającego życiu lub bezpieczeństwu osoby lub osób, natychmiast informuje o swoim
podejrzeniu właściwe organy ścigania.
16. O decyzji, o której mowa w ust. 15 pkt. b, Sprzedawca niezwłocznie powiadamia
Użytkownika, który zamieścił zgłoszenie treści oraz osobę, która je zgłosiła, przedstawi
im jej uzasadnienie oraz poinformuje o możliwości odwołania się od tej niej. Nie dotyczy
to sytuacji, gdy Treści użytkownika są wprowadzającymi w błąd treściami handlowymi.
17. Sprzedawca w uzasadnieniu decyzji przedstawi następujące elementy:
a. wskazanie, jakie działanie obejmuje decyzja (usunięcie Treści niedozwolonej,
uniemożliwienie dostępu do niej innym Użytkownikom, ograniczenie jej widoczności,
zawieszenie lub zakończenie świadczenia usługi cyfrowej, zawieszenie lub zamknięcie
konta Użytkownika) lub że stwierdzono brak naruszenia Regulaminu,
b. fakty i okoliczności, na podstawie których podjęto decyzję, w tym w stosownych
przypadkach informację, czy decyzję podjęto na skutek zgłoszenia czy podjęto
z własnej inicjatywy Sprzedawcy oraz, gdy jest absolutnie niezbędne, tożsamość
zgłaszającego,
c. w stosownych przypadkach informacje na temat wykorzystania zautomatyzowanych
środków podczas podejmowania decyzji, w tym informację, czy decyzję podjęto w
odniesieniu do treści wykrytych lub zidentyfikowanych z wykorzystaniem
zautomatyzowanych środków,
d. jeżeli decyzja dotyczy potencjalnie nielegalnych treści, wskazanie podstawy prawnej,
na której opiera się decyzja, oraz wyjaśnienia dotyczące powodów, dla których na tej
podstawie uznano dane treści za nielegalne,
e. jeżeli decyzja opiera się na zarzucanej niezgodności treści z Regulaminem, wskazanie
podstawy umownej, na której opiera się decyzja, oraz wyjaśnienia dotyczące
powodów, dla których uznaje się dane treści za Treści niedozwolone,
f. jasne i przyjazne dla Użytkownika informacje na temat przysługujących mu
możliwości odwołania się od decyzji.
18. Odwołania należy składać do Punktu kontaktowego, o którym mowa w §3.
19. Odwołanie powinno zawierać:
a. imię i nazwisko (ew. nazwę podmiotu) oraz dane kontaktowe składającego
odwołanie,
b. oraz uzasadnienie, dlaczego decyzja jest kwestionowana, zakres żądania oraz
wskazanie argumentów uzasadniających żądanie.
20. Odwołania będą rozpatrywane w terminie 14 nie od dnia złożenia odwołania.
21. Odwołania będą rozpatrywane bez udziału systemów zautomatyzowanego podejmowana
decyzji.
§7. Zakładanie Konta w Sklepie
1. Założenie Konta w Sklepie jest bezpłatne.
2. W celu założenia Konta w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji lub oznaczyć
odpowiedni checkbox w Formularzu zamówienia.
3. Logowanie na Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w Formularzu
rejestracji.
4. Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu
jakichkolwiek opłat, usunąć Konto, korzystając z funkcjonalności Konta lub poprzez wysłanie
stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej
lub pisemnie na adres podany w §3. Usunięcie konta oznacza brak dostępu do danych
zgormadzonych na Koncie.
§8. Zasady składania Zamówienia
1. Zamówienia w Sklepie można składać przez całą dobę, we wszystkie dni roku.
2. Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta.
3. Składanie zamówień przez Klienta na Towary, Produkty cyfrowe znajdujące się w
asortymencie Sklepu możliwe jest:
a. po założeniu Konta zgodnie z instrukcją zawartą w §7 Regulaminu
b. lub bez zakładania Konta, przez podanie niezbędnych danych osobowych i
adresowych umożliwiających realizację Zamówienia.
4. W celu złożenia Zamówienia bez rejestracji należy:
a. Wybrać Towar lub Produkt cyfrowy będące przedmiotem Zamówienia, a następnie
kliknąć przycisk „Dodaj do koszyka”,
b. przejść do koszyka i kliknąć „Zapłać”,
c. wypełnić Formularz zamówienia, wpisując dane odbiorcy Zamówienia oraz adres,
na który ma nastąpić dostawa i wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia Towaru,
jeśli dotyczy),
d. wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia,
e. wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności, zaakceptować Regulamin, wyrazić
zgodę na dostarczenie Produktu cyfrowego w okolicznościach powodujących utratę
prawa odstąpienia od umowy (jeśli dotyczy) i kliknąć przycisk “Kupuję i płacę”,
f. dokonać płatności w określonym terminie, w wybrany wcześniej sposób.
5. W celu złożenia Zamówienia z rejestracją (założeniem Konta), należy:
a. wybrać Towar lub Produkt cyfrowy będący przedmiotem Zamówienia, a następnie
kliknąć przycisk „Dodaj do koszyka,
b. przejść do koszyka i kliknąć „Zapłać”,
c. przy pierwszym zamówieniu wypełnić Formularz zamówienia, wpisując dane
odbiorcy Zamówienia oraz adres, na który ma nastąpić dostawa, wybrać rodzaj
przesyłki (sposób dostarczenia Towaru, jeśli dotyczy), oraz zaznaczyć pole „Załóż
konto”,
d. przy kolejnych zamówieniach zalogować się do Sklepu,
e. wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia,
f. wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności, zaakceptować Regulamin, wyrazić
zgodę na dostarczenie Produktu cyfrowego w okolicznościach powodujących utratę
prawa odstąpienia od umowy (jeśli dotyczy) i kliknąć przycisk “Kupuję i płacę”,
g. dokonać płatności, w wybrany wcześniej sposób.
6. Płatność on-line dokonywana jest bezpośrednio na stronie Operatora płatności.
7. Po dokonaniu płatności on-line, Klient zostanie z powrotem przekierowany na Stronę
internetową.
8. Z chwilą potwierdzenia przez Klienta złożenia Zamówienia za pomocą przycisku „Kupuję i
płacę” między Klientem a Sprzedawcą zostaje zawarta Umowa.
9. Klient otrzyma, na podany w zamówieniu adres e-mail, potwierdzenie zawarcia umowy,
potwierdzenie otrzymania zgody Konsumenta/Przedsiębiorcy na prawach konsumenta
na dostarczenie treści cyfrowych w okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia
od umowy (jeśli dotyczy), a także kopię treści niniejszego Regulaminu.
§9. Ceny oraz oferowane metody dostawy i płatności
1. Ceny Towarów są określone w ich opisach dostępnych na Stronie internetowej i w Sklepie.
2. Wszystkie ceny na Stronie internetowej i Sklepie są wyrażone w polskich złotych i są cenami
brutto.
3. Sprzedawca nie stosuje indywidualnego dostosowania cen na podstawie
zautomatyzowanego podejmowania decyzji.
4. Wiążąca dla stron transakcji jest cena widniejąca przy Towarze w momencie złożenia
Zamówienia przez Klienta zgodnie z procedurą opisaną w §8 Regulaminu.
5. W przypadku Towarów, na całkowitą kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena
za Towar oraz koszt dostawy, o którym Klient jest informowany na stronach Sklepu
w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli przystąpienia
do Umowy Sprzedaży.
6. Z dostarczeniem nieodpłatnej Usługi cyfrowej nie wiążą się żadne koszty dostawy.
7. Dostawę Produktu fizycznego Sprzedawca realizuje nie później niż w ciągu 7 dni
roboczych, chyba że w opisie produktu Sprzedawca wskazał inny termin. W przypadku
przedsprzedaży Produkt fizyczny zostanie dostarczony w terminie wskazanym w opisie
produktu udostępnionym na Stronie internetowej.
8. Klient zamawiający Towary może skorzystać z następujących metod dostawy lub odbioru
zamówionego Towaru:
a. przesyłka kurierska,
b. paczkomaty InPost.
9. Klient za swoje zamówienie może zapłacić, wybierając jedną z następujących metod
płatności:
c. płatność przelewem na konto Sprzedawcy,
d. karta debetowa,
e. karta kredytowa,
f. przelewy elektroniczne,
g. płatności mobilne, w tym blik,
10. Szczegółowe informacje na temat dostępnych metod płatności za Towary znajdują się w
Formularzu zamówienia.
11. Klient zawierając Umowę ze Sprzedawcą, wyraża zgodę na przesyłanie faktur oraz ich
korekt drogą elektroniczną na adres email podany w Formularzu zamówienia lub
wiadomości email wysłanej do Sprzedawcy.
§10. Reklamacja (Odpowiedzialność za niezgodność świadczenia z umową)
1. Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Konsumentowi i Przedsiębiorcy na prawach
konsumenta Towar, treść lub Usługę cyfrową zgodne z umową (tzw. rękojmia konsumencka).
2. Jeżeli Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta stwierdzi niezgodność
z umową, powinien poinformować o tym Sprzedawcę, określając jednocześnie swoje
roszczenie związane ze stwierdzoną niezgodnością (złożenie reklamacji).
3. Klient składa reklamację w formie pisemnej lub drogą emailową na adres podany w §3
Regulaminu.
4. Reklamacja powinna zawierać dane identyfikujące Klienta, opis, czego dotyczy reklamacja
oraz żądania z nią związane. W przypadku niekompletnych informacji Sprzedawca wezwie
Klienta do ich uzupełnienia w terminie 14 dni od otrzymania wezwania z pouczeniem, że
nieuzupełnienie braków we wskazanym terminie spowoduje pozostawienie reklamacji bez
rozpoznania.
5. Termin rozpatrzenia reklamacji przez Sprzedawcę to 14 dni od daty prawidłowo złożonej
reklamacji do Sprzedawcy.
6. Brak odpowiedzi Sprzedawcy w ww. terminie na złożoną prawidłowo reklamację, oznacza
uznanie reklamacji przez Sprzedającego.
7. W przypadku, gdy Klient nie jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta,
zostaje wyłączona odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne lub
prawne rzeczy (na podstawie art. 558§1 Kodeksu cywilnego).
§11. Prawo odstąpienia od umowy
1. Klient, będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, który zawarł
ze Sprzedawcą Umowę na odległość, może odstąpić od Umowy bez podania jakiejkolwiek
przyczyny w terminie 14 dni. W przypadku Towarów termin jest liczony od dnia przekazania
Towaru Konsumentowi/Przedsiębiorcy korzystającemu z ochrony konsumenckiej
lub wskazanej przez niego osobie, innej niż przewoźnik, którego wybrał do dostarczenia
Towaru.
2. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument lub
Przedsiębiorca na prawach konsumenta wysłał informację dotyczącą wykonania
przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia
od umowy.
3. Prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi
w odniesieniu do:
a. umów, w których przedmiotem świadczenia jest Towar ulegający szybkiemu zepsuciu
lub mający krótki termin przydatności do użycia;
b. umów, w których przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany
w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić
ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeśli opakowanie
zostało otwarte po dostarczeniu;
4. W celu odstąpienia od umowy, która nie obejmuje sytuacji wymienionych w ust.3,
Konsument/Przedsiębiorca na prawach konsumenta powinien poinformować Sprzedawcę
o zamiarze odstąpienia od umowy w drodze oświadczenia woli w formie pisma wysłanego
pocztą elektroniczną lub pocztą na adres podany w §3 Regulaminu.
5. Konsument i Przedsiębiorca na prawach konsumenta może skorzystać w tym celu z wzoru
umieszczonego w załączniku pod niniejszym Regulaminem. Nie jest to jednak obowiązkowe.
6. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca wszystkie otrzymane płatności,
nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o odstąpieniu od
Umowy przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta.
7. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie
zostały użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument/Przedsiębiorca na prawach
konsumenta wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego
z żadnymi kosztami.
8. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania zwracanego
Produktu fizycznego lub potwierdzenia jego odesłania (w zależności od tego, co nastąpi
wcześniej).
9. Konsument pokrywa wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu, w tym koszt opakowania
i nadania.
10. Konsument i Przedsiębiorca korzystający z ochrony konsumenckiej ponoszą
odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego
w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech
i funkcjonowania.
11. W przypadku skutecznego odstąpienia od umowy o dostarczenie treści lub Usługi cyfrowej
Konsument oraz Przedsiębiorca na prawach konsumenta są zobowiązani zaprzestać
korzystania z treści lub Usługi cyfrowej oraz udostępniania ich osobom trzecim.
§12. Pozasądowe sposoby rozwiązywania sporów konsumenckich
1. Sprzedawca wyraża zgodę na rozwiązywania ewentualnych sporów wynikłych w związku
z zawartymi umowami na odległość na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły
zostaną określone przez strony konfliktu.
2. W sytuacji, gdyby podjęte postępowanie mediacyjne nie przyniosło skutku lub strony nie
zdecydowały się na nie, a Klient nie jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach
konsumenta, sądem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów związanych z taką
umową jest sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
3. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji
i dochodzenia roszczeń. Między innymi, Konsument ma możliwość:
a. zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem
o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy,
b. zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem
o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia
sporu,
c. skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub
organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
4. Konsument może również złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej
ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
5. Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania
reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej
http://www.uokik.gov.pl
§13. Prawa autorskie
1. Treści cyfrowe dostępne na Stronie internetowej, a w szczególności materiały wchodzące
w skład Usług cyfrowych, są utworami i są objęte ochroną prawa autorskiego, a prawa te
przysługują Sprzedawcy lub osobom z nim współpracującym, a które udzieliły Sprzedawcy
odpowiednich licencji.
2. Klient może korzystać z treści dostępnych na Stronie internetowej na zasadzie dozwolonego
użytku prywatnego. To oznacza, że Klient oraz użytkownicy Strony internetowej mogą z nich
korzystać tylko i wyłącznie na własne potrzeby, w tym także prowadzonej przez siebie
działalności gospodarczej, z zastrzeżeniem, że nabywca nie jest uprawniony do udostępniania
tych treści ani ich poszczególnych elementów osobom trzecim jako własnego produktu lub
usługi (odpłatnie lub nieodpłatnie).
3. Klient zainteresowany szerszym wykorzystaniem ww. treści oraz zakupionych Produktów
lub Usług powinien skontaktować się ze Sprzedawcą i podjąć indywidualne negocjacje.
4. Nieuprawnione rozpowszechnianie ww. treści skutkować może odpowiedzialnością cywilną
i karną.
§14. Dane osobowe i pliki Cookies
1. Zasady przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies zostały
opisane w Polityce prywatności i plików cookies.
§15. Postanowienia końcowe
1. Umowy zawierane przez Sprzedawcę zawierane są w języku polskim.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn,
w tym takich jak: zmiany przepisów prawa, orzeczenia organu państwowego, zmiany
warunków świadczenia usług, w tym zmiany sposobów płatności i dostaw, w zakresie,
w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
3. Sprzedawca informuje o planowanych zmianach Regulaminu poprzez ich publikację na swojej
Stronie internetowej, a w przypadku Użytkowników, z którymi wiążą go Umowy, także drogą
elektroniczną na adres email Użytkownika, o ile Użytkownik podał go Sprzedawcy.
4. Zmiany obowiązują od dnia publikacji Regulaminu na Stronie, z wyjątkiem Klientów
i Użytkowników, z którymi Sprzedawca zawarł Umowę przez wprowadzeniem zmian
i nie została ona wykonana w całości do czasu wprowadzenia zmian. W przypadku takich
Umów zmiany obowiązują nie wcześniej niż 14 dni od dnia poinformowania o nich
Użytkownika i Klienta w sposób określony w ust. 3. Zmiany nie mają wpływu na prawa przez
nich nabyte.
5. W przypadku zmian, które w sposób istotny zmieniają warunki zawartej Umowy, Klient
i Użytkownik mają prawo wypowiedzieć Umowę w terminie 14 dni od dnia poinformowania
ich o zmianach. Jeżeli Użytkownik lub Klient nie wypowie Umowy w tym terminie, to zmiany
w Regulaminie zaczną obowiązywać Użytkownika i Klienta od następnego dnia po upływie
terminu do wypowiedzenia Umowy.
6. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie
obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: ustawy Prawa konsumenta,
Kodeksu cywilnego, Prawa przedsiębiorców, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną,
ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) oraz ustawy o ochronie danych
osobowych.
7. Regulamin ma zastosowanie do umów zawartych od dnia 1.06.2024 r.
Brak produktów w koszyku.